Jag är rätt dålig på det här

Inser att jag redan nu slackar på inlägg. Kan bero på att jag inte gör så mycket och vill inte plåga er med allt för mycket ordbajseri. Kan i alla fall lätt påstå att det är sommar här. Grönt överallt och över 15 grader fram till sent på kvällarna. Gör mig glad. Tidigare sommar är aldrig fel.
Min kropp är dock inte helt ok med att jag gick från kallt och snö till varmt och soligt sådär över en natt. Den känner sig en smula förvirrad. Dert har ju inte ens vart sista april än. Och då ska man ju ha för lite kläder på sig på dageni solen och sen frysa ihjäl på kvällen. Får försöka lösa det.

 

Fick i alla fall mitt NI nummer häromdagen. Gick på bara några dagar, kortet med det på kommer ta ett tag dock. Men så länge jag har min fina lapp så klarar jag mig. Fick dessutom det hit i ett brev så nu har jag ett bevis på att jag bor nånstans. Lustigaste saken här, man kan typ inte göra nåt om man inte har ett bevis på adress.
Jag försökte tipsa dem om personnummer men de tittar bara på mig som om jag vore lite galen. Bara för jag försöker göra livet lite lättare.

 

Liam slapp jobba idag i alla fall, så vi ska på tvätturné. Har fortfarande inte fått ut tvätten osm bor i tvättmaskinen och killen som ska fixa sånt här är ungefär lika lätt att få tagpå som en döv gubbe begraven i betong. Men vi jobbar på det. Insåg också att både dammsugaren och strykjärnet som fanns i lägenheten bara är trasiga saker efterlämnade av nån som bodde här innan oss. Måste alltså köpas... borde vinna på lotto snart tror jag. Skulle hjälpa.
Oj, det blev mycket text...
I vilket fall. Eftersom jag gör en underhållande sak på ansiktsboken tänkte jag att jag kunde göra det här med för er som fortfarande fb vägrar ..insert sad face here.. Ni får dock joina på dag 8.

 

Day 08 - A song that you know all the words to


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0