Äntligen

Hittade äntligen en vettig sida som förklarar lite om hur jag skaffar ett NI nummer och hur jag kanske om jag har tur kan få starta ett eget bankkonto. De verkar väldigt petiga här dock så i värsta fall får vi skaffa ett tillsammans som jag kan använda. Att försöka hitta bra info om hur saker funkar i det här landet på internet är rätt hopplöst. Inte helt säker på att folk riktigt vet vad internet är.
Bara att försöka hitta rätt buss och busstidtabell (när man väl efter många om och men hittat rätt internetsida för det istället för googlemaps) är ett äventyr. Sen det faktum att man måste (?) ha kontanter för att åka buss. Jag är lite rädd. Trodde aldrig jag skulle sakna UL/Uppsalabuss men just nu gör jag det. Så några busslinjer, så enkla bussvägar så får hållplatskluster i centrum. Jag ska evigt vara tacksam för allt ni gjorde för mig.

 

Idag är det Mors Dag här, tycker fortfarande det är intressant att det skiljer sig mellan länder och är lite orolig för hur jag ska lyckas hålla koll på när det är i Sverige (förvarningar välkomnas!). Vi körde en klassiker i alla fall och köpte doftljus och doftolja åt Liams mamma. Brukar alltid gå hem, om man inte har min mamma. Då är det lyktor som gäller för tillfället ;) Men ska åka ut dit när han kommer hem från jobbet, som idag är så tidigt som 4. Wiiiiiie.

 

Av nån anledning kom vi in på Exploited igår morse när vi vaknade. Kommer inte ihåg hur, men jag hade en liten utläggning om tonårsnostalgi, nynnade lite Oi Oi Oi för mig själv och glömde sen bort det. Liam hade dock med sig en present hem till mig när han kom hem på kvällen...
typ sötaste ever. Så nu glider jag runt och ser tokhäftig ut här hemma.
Nu, diska istället för att titta på meningslösa tv-program.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0