No, mr Bond, I want you to die

Människor är lustiga. Jag har en vana, varje gång ett okänt nummer ringer mig kolla jag vad det kommer ifrån.
Jag tror de flesta av oss gör det. Just idag verkar någon spännande föräljare ringt mig. Både på min hemtelefon och min mobiltelefon.
Googlar numret (0187519701 för den som är nyfiken) och får upp massa sidor om telefonfärsäljning. Och folket är helt utom sig. Hur kan de ringa? De har ju nix! Hur kan någon vara så fräck! Att de flesta jag läser om verkar vara kvinnor i 30-50 års åldern och försäljaren tydligen ringer efter att ha fått kontaktuppgifter från Ellos är det ingen som kopplar. Finns det ingen som läser vad de kryssar i för avtal? Jag garanterar er alla att  de har full rätt att ringa er. Och jag tror faktiskt inte att telefonförsäljare ringer er med nixspärr bara för att det är så himla kul. Jag är ledsen, men universum snurrar inte runt dig. SUPRISE!

MItt tips,Svara, be vänligen om att de ska suta ring aupp er. Jag lovar, de har ett register... ett alldeles eget nix. Men om du inte svarar kan de aldrig veta att du inte önskar prata med dem. Eftersom nixspärren inte gäller hos företag du är kund hos.


SKÅL!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-31 @ 18:54:40
Postat av: Andrea

Haha vad roligt, detta nummer (som tydligen har ringt till dig också) ringde mig idag, men jag missade det. Googlade och kom in hit, men nu vet jag. Hatar då jag inte vet vem det är som ringer.

Ha en bra dag!

2009-03-31 @ 18:56:56
URL: http://anhenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0