Man kanske borde ta upp rökningen igen?

Såhär i dålig ekonomiska tider så funderar jag på att ta upp rökningen igen.
Jag vet att det låter lite konstigt men jag har räknat på det. Just nu snusar jag i stort sett en dosa om dagen, det är ungefär 15 kornor som skiljer en snusdoda från ett paket cigg. Inte så mycket. Dessutom har inte snuset den fina effekten av att jag tappar all hungerskänsla som cigaretterna brukar ge. Det betyder alltså att om jag slutar snusa, börjar röka kommer jag inte behöva äta. Och där handlar det om stora pengar att spara in.
Jag tror det är en plan. Dock finner jag ju cigaretter i allmänhet rätt motbjudande nu förtiden. Så frågan är om det skulle funka. Det kan göra det. Måste bara träna.

Eller... så ser jag till att aldrig vara ledig så behöver jag inte utsätta mig för det här igen.
Men jag vet inte om jag gillar den planen heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0