Nej men se på det

Ja, åldersnojan jag har varje år under slutet på december och början på januari håller återigen på att avta. Jag överlevde den här gågnen också, och inte en enda ny rynka eller grått hår har jag lyckats hitta. Dock är mitt hår glatt färgat i rött så hela sanningen kanske inte kommer fram. I och för sig återstår ett sista grattande imorgon innan den här omgången av åldershöjningen är över så chanser finns ju fortfarande för att jag ramlar och bryter lårbenshalsen eller något annat passande för min höga ålder.
Jag har dessutom deklarerat att från och med nästa år börjar jag fylla "tjusnygg" istället för något annat. Aldrig mer kommer jag blir äldre, det ska bli bekvämt.

Firandet har pågått ett tag. Bara trevligheter skulle jag vilja påstå.
Först två dagar i Huggnora med skogspromenader och dansmattespelande. Ett mycket fint överkast åkte jag hem med. (Jag vann förresten spelet, det är viktigt att ni vet det. Dock var mina motspelare 6 och 7.. hrm)
Sen hem kvällen innan den stora dagen D för att bli snabbfirad av mor och Mats. TvåDS spel, jag är inte alls beroende.
Sen blev det födelsedag, vaknade lagom glad. Bitter kan man säga. Bestämde mig för att det bästa att göra var att spela lite WoW som alla vettiga hade gjort.
Dagen efter avfärd ut på Ingarö. Kallt som attans första kvällen men det är väl därför vedeldade spisar och kroppsvärme finns. Dessutom lyckades tant Patrik återigen slå sig själv i bra presenter, biljetter till Volbeat i mars. Jag är sjukligt lycklig.
I tisdags var det dags igen, tacokväll med lillebror. Passade även på att bjuda in Lisa som skänkte mig ett kul kortspel, "Helballa 80talet". Jag var kung, både på det och vinpimplandet. Det är nåt med mig och meningslösa spel i kortform helt enkelt.

Imorgon är det middag med mamman, Mats, Majsen och Patrik. Indiskt ska det bli. Namnam.
Sen ska min ångest få lägga sig till nästa år.
Som tur är stannar bitterheten dock alltid kvar, det är ju trots allt det charmigaste med mig. Skål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0