Ibland märker man sammanträffanden

Eftersom ett av mina stora nöjen är att surfa runt på ansiktsboken för att flrdriva tiden så kommer man ibland in på en hel del grupper.
Idag har jag tex besökt den intressanta gruppen "Våga stå upp för Israel". Det är ju trevligt att en del vill göra det, även om jag inte kan säga att jag direkt håller med om det mesta de säger där. Men visst vore det fint om alla kunde få bo och vara där dom ville, åt båda hållen i en så pass infekterad konflikt. Och nej, jag tänker inte ge mig in på det, de flesta vet var jag står och varför jag tycker så. Ni som inte vet bryr er med ganska stor säkerhet inte heller.
I vilket fall; Längst upp står det då sådana självklara saker som att alla ska respekteras och att man inte ska vända sig mot en hel folkgrupp och så. Jättebra. Jag håller helt med. Det som gör det lite komsikt är att nästan alla som är med i den här grupen även är med i andra fina grupper som "Äktenskapet ska vara mellan MAN och KVINNA" etc. Ja, en hel del grupper under liknande namn. Helt enkelt, som jag tolkar det; du bör icke vara homosexuell (jag tror det är det femtioelfte budordet).

Bara tänkte det var en underhållande (ja, egentligen sorglig men vad vore världen om man bara såg det sorliga i allt) sak. Tydligen måste man bara respektera vissa grupper och personer i vår värld. Heja er! (Jag skulle vilja skriva kristendomen här men som jag har lärt mig idag så är det nog hets mot en gruppering i vårt samhälle)

Skål!

Kommentarer
Postat av: accab****c

Gud vad roligt!



Vilken meningsfull kommentar, om inte för att du nu fick reda på att jag läser din blogg i smyg :D

2009-01-13 @ 21:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0