Spelnördarna

Vi sjunker allt längre ner i spelnördsträsket.
Idag var jag och hämtade ut min nya dator som kanske råkar vara den sötaste saken i världen.
Den lyser blått, vilket är perfekt till mitt blålysande tangentbord och min blålysande dattamus. Det gör mig lycklig. Enda molnet på min himmel är att jag cinte får igång det förbannade trådlösa nätverket, men datorn är ju trots allt stationär så kan vänta med det. Mest mitt hat mot sladdar som gör att jag skaffat det.

Anledningen till att det srå spelnördar och inte spelnörd i rubriken är att vi även införskaffat en begagnad GameCube idag. Med tre spel och dosor och mycket glädje. Detta leder alltså till att i vår lägenhet finns just nu 3 stationära datorer, en bärbar, ett Nintendo 64 och en Game Cube.
I slutet av september planeras införskaffningen av ett Wii också. Och nästa gång jag får råd planerar jag ett DS. Inte för att jag är Nintendonörd eller så.. hrm.

Kan man bli hjärntvättad av att jobba i spelbutik? Mycket möjligt.
Det viskas nämligen i kulisserna att "männen" i hushållet tänker protestera mot mitt kommande Wii genom att köpa antingen en 360 eller en PS3, får se hur det blir med det. Patrik vill ju bara kunna spela Zelda och det är ju trots allt vårt kära Nintendo som ligger bakom det också. Nej, nog om spel.

Imorgon blir det Samvetet med lillebror på förmiddagen, jobb mellan 12 och 15 (stacakrs mig vad slitigt) och sen inflyttningsförfest på kvällen. Mycket nöje som vi säger i branschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0