Fredag den trettonde? Nej, det var visst den tolfte

Många spännade saker har hänt.
Jag har bland annat börjat odla en finne stor som en mindre padda i min högra näsvinge. Eller, jag tror det är en finne, den har inte visat sig på utsidan än men jag är svullen och har ont. Kan ju även ha gått en boxningsmatch med mig själv i sömnen men tror mer på mitt första alternativ.
Det här kan utvecklas till en spännande följetong.
Jag funderade på att gå i mäster Wills fotspår och kanske göra ett spel om utveckling, i det här fallet en finnes tillkomst och leverna. Det komemr ha fem stadier där finalen går ut på att få näsägaren att klämma mig så jag kan sprida mig över så stor yta som möjligt.
Jag tänkte kalla det "Snore".
Tror det kan bli en storsäljare.

Efter denna mindre lyckliga upptäckt på morgonkvisten så lunkade dagen på som vanligt.
Men strax efter tre hände det som fick mig att tro på mänskligheten igen. Av ren lathet lämnade jag min cykel på stan igår, och idag när jag skulle hämta den så var den olåst. Vet inte hur länge den vart det eller hur det gått till. Det otroliga är att den står kvar. Mitt i centrala Uppsala, ett dygn med låste gapandes vidöppet.
Kan godheten ha kommit även till Uppsalas cykelstjälande studenter? Det kan vara så.

Kvällen är i alla fall planerad, hem till Klistian för att spana in nya lyan. Har ju sett den innan men inte sen han flyttade in. Dricka lite öl och ha trevligt.
Innan det var min plan att lvla till lvl 30 så jag fick en häst. Får bli morgondagens plan istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0