Det var ett tag sen

Men i mitt bloggläsande idag hittade jag en lista

Fem saker som finns på min ATT-GÖRA-IDAG-LISTA:
Ja, eftersom klockan är nästan imorgon så får det väl bil morgondagens att göra
1. Lämna igen kläder, kort och nycklar till Donken. Säga hejdå till de som är där gråta en tår och säga att nu måste vi verkligen ta en öl någon kväll.
2. Hämta ut min dator som förhoppningsvis har landat i Årsta centrum
3. Koppla ihop allt till min dator och titta när tangentbordet lyser
4. Installera en miljon spel och inte vara kontaktbar något mer
5. Somna på mitt lysande tangentbord så sent som möjligt

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var en skitdryg fejkrebellisk trallpunkare på 15 år som bodde i Bälinge och tvingades åka till Björklinge varje dag för att gå i skola där. Hängde med trevligt folk, drack för mycket folköl, kände mig allmänt tuff och gillade att rymma hemifrån.
Funderade på vad jag skulle behöva skola till, varför det var så lite folk på Går'n under lektionstid och var allt som oftast kär i Fredrik.
Längtade till jag skulle bli stor och allt skulle bli lätt eftersom jag fick bestämma själv.

Ställen jag bott på?
De är nog många fler än fem men kan summera det i områden.
1. Uppsala första vändan; olika studentbostäder eftersom min kära far var student, livat var det även om jag inte minns s mycket
2. Smedjebacken, första vändan i Dalarna; En lägenhet i Moga där min "vän" försökte döda mig med en skridsko, ett stort hus vid ån som hade vart vandrarhem. (fortfarande häftigaste boendet, det fanns ett torn!)
3. Uppsala andra vändan; Flotown, Norra Skogen stället där allt hände och vi var tuffast på gården (tyckte vi), Ekeby två meningslösa år, Bälinge i ett radhus på kanten vid enda pulkabacken, Luthagen i en för liten lägnhet för en mamma och två pubertala döttar.
4. Dalarna andra vändan; Huggnora, en by i ingenstans med 56k modem och lång bussfärd till skolan, Ludvika på diverse platser och ickeplatser men med världens bästa människor.
5. Uppsala tredje vändan (sista?); Inneboende i en väldigt central men ganska krappig lägenhet som dock räddade mig från mycket värre, numer i Slavsta, Livets Ords högfäste, omgiven av folk som helst inte vill att vi bor här men vi har tvättmaskin så de blir inte av med oss. Bor med bästaste sambon och sötaste katterna och en ganska rar Alexis.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?

Betala tillbaka lån och avbetalningar jag dragit på mig utan att egentligen ha någon nytta av dem.
Köpa mitt eget hem... och kanske en sommarstuga.. och en extra lägenhet.. och ett hus i Dalfsen... och ett hus på Koh-Phangan och ...  något mer
Fika när jag ville utan att behöva kolla på bankkontot
Skänka väldigt mycket till saker jag tycker är bra, katthem just nu högst på listan
Åka ut och resa tills jag stupar och inte tål att se flygplatser längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0