Ska vi ta och flytta då?

Jag är kär i en ny plats. KohPhangan får ursäkta, och alla härliga människor på den ön får ursäkta. Men jag har hittat ett nytt paradis. Det heter Dalfsen och det ligger i rätt oexotiska Holland.
Världens bästa Shonna bor där och jag vet inte hur hon gjort men farligt härliga människor hon har hittat.
Tyvärr har jag ju världens elakaste jobb som tvingade mig att åka hem. Det gjorde jag under bitter tystnad och planerade diverse rymningsförsök och försvinnnanden i Holland. Kunde ju ha funkat? Men vem skulle då ha tagit hand om Patrik och katterna? Det kan man fundera på.
Men här är i alla fall en kort (hrm..) sammanfattning av vad jag pysslat med de senaste fyra dagarna.

Torsdag;
Vaknar pigg som en lärka efter min lugna valborg. Packar (ja, jag hade ju såklart inte gjort det tidigare), letar reda på passet och förbereder mig i allmänhet. Eftersom Patrik var bakis fick jag åka tåg från Uppsala.
Tåg till Arlanda är alltid farligt eftersom man knallar rakt in på Arlanda = rakt in i den rökfria zonen.
Men strunt i det, reser i någar timmar. Lyckas på ett magiskt sätt hitta rätt tåg till Zwolle (heja mej!). Och där på perrongen står Shonna och hennes karl Reink.
Sjukt glad över att se henne och all min förvirring försvann.
Åka shittybangbang till Dalfsen där jag får träffa den något galna, men alldeles fantastiska Lycan.
Dricka lite öl och sen somna in.

Fredag;
Dricka lite öl... (ni kommer inse att det här är ett återkommande tema) faktiskt också dricka lite kaffe. Handla lite, promenera lite och allt sådant där man ska göra. Dricka lite mer öl.
Inse att holländska kickboxande hulliganer inte är så farliga som man kan tro ;).
Efter det gick fredagen bara glatt uppåt, träffade sjukt härliga människor. Namn är dock inte min starka grej så ingen nämnd ingen glömd :D Var igång hela natten och fick åka pakethållare hem på morgonkvisten, sisådär runt klockan sex. Kan numer allt om Feyenoord, men har nog glömt det mesta :D Även en olycka med en toalett inträffade men planen är att inte säga så mycket mer om den. He.

Lördag;
Slappa, dricka lite öl, tycka lite synd om mig själv. Har ungefär framemot eftermiddagen räknat ut att jag drack runt 25 öl under fredagen. Får dock uppmuntande ord om jag inte dricker som en tjej. Sådant uppskattar jag alltid...
Till öltältet för att hänga men galet mycket folk där. För mycket, det måste ha vart hela byn. Så hem och hänga och umgås med varandra istället. Gick till och med och la oss innan soluppgången.

Söndag;
Lugn dag, slappa i solen. Ner till hamnen och se på galna hundar som leker. Det roligaste var nog Lycans min när han blev knuffad ner i vattnet. Mohahaha, så soooet. En sväng förbi puben och ta en kaffe och säga hejdå.
Några timmar senare var det dags för avfärd... jag längtar redan tillbaka :(
Resan i sig kunde ha blivit en rolig historia att berätta om jag inte var helt förstörd av trötthet och arg på Schiphols USLA stolar som inte gick att ligga på. Men överlevde tågbyte i Utrecht till och med så nu kan jag allt om tågnätet i Holland.... hrm hrm.


Äh, vad mycket text det blev. Men ord räcker inte riktigt till att beskriva hur härligt jag haft det.
Ska ner igen, snart hoppas jag. Bara skramla ihop till en ny flygbiljett ... och några lediga dagar. Men Shonna!! Jag kommer tillbaka....

Kommentarer
Postat av: Shonna

Min dörr är allid öppen! Du klara ju att öppna den på första försöket tillochmed ;D

2008-05-05 @ 18:57:22
URL: http://shonna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0