Några dagar på vift

Ja, kan väl börja med min kväll/natt. Det såg ut att gå mot en mycket smidig stängning, jag hann till och med bala. Jag var så stolt, rent och fint... sen blev klockan halv tio och vår fjärde på golvet slutade. Ungefär fem minuter senare brakade helvetet löst. Kö ut genom dörren, massa bilar i DT. Fotsatte tills en stund efter stängning när jag äntligen fick tid att låsa dörren. Phu.
Som om inte det var nog började det vid tio ringa från andra restauranger i stan som hade det ännu mer galet, de var å andra sidan betydligt bättre bemannade än oss men ändå. Så avslutade min natt med att åka och jobba två timmar på Vaksala eftersom de skickat en tjej till Forum redan.
Nu är jag trööööött.
Var ju tvungen att gå upp senast nio, somnade väl vid halv fem.
Jobbade tolv timmar. Föterna gör ont. gnääääll....
Min mobil hade jag inte ens eftersom den bestämde sig för att ladda ur hela batteriet. Men när jag kom hem hade jag fått världens sötaste sms så lite glädje i allt mörker.

Men men, nu sliper jag iaf i en vecka.
Fförst ledig helg, sen kurs. Måndag till onsdag. Iofs en restaurangdag på tisdagen men kommer nog inte riktigt vara samma sak som att jobba, även om jag måste kunna saker jag inte kan.
Ska bli väldigt trevligt i alla fall.
Ingarö nu i helgen också, efter Sthlms maraton och lite kurspluggande med Danne i el stockholmo idag.


Lillebror får ta hand om odjuren. Bra med bröder ibland.


Äh, inget vettigt har jag att säga. Lika bra det... skål!

Kommentarer
Postat av: Lisa

När jag läser om dina jobbpass blir jag så tacksam över mitt jobb - tack för det! =)

2008-05-31 @ 10:40:18
URL: http://prusiluskansliv.blogg.se/
Postat av: kriista

Häftig blogg

Hälsa gärna på hos mig.

MVH



www.kriista.blogg.se

2008-06-03 @ 15:29:58
URL: http://kriista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0