Morgonstund har färg i håret...

Ja, jag är duktig och vaken tidigt på morgonen, inser inte riktigt varför jag fick för mig att gå upp såhär tidigt men kan ha att göra med färgen jag har i håret just nu, älskar att få infall halv åtta på morgonen. De enda som är vakna är byggjobbarna utanför fönstret. Nej, jag vet, större delen av världen har gått till sina måndag till fredag jobb för länge sen men just nu är det rätt lugnt.
Har inte vågat kolla på termometern än, efter att det blev ganska kallt igår igen vill jag helst ha lite värme idag. Men byggjobbarna kör med långärmat vilket tyder på att det är rätt kyligt ute. Kanske lika bra dock med tanke på hur varmt det bli på jobbet annars.

Appropå jobb, någon som vet var man kan få tag på de beslut om lön och arbetstid som togs under förhandlingarna mellan Hotell- och Resaturangfacket och arbetsgivarna förra året? Letar överallt men inte kan jag hitta dem inte.

Min blogg är flyttad nu, är ganska tuff trots allt.
Och justdet, katterna är fortfarande galna. Piggnat till efter värmen kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0