Just det

Kom på en sak som gjorde mig glad här om dagen, andra har det också jobbigt med kunder.
Alltså, jag har vekrligen gått runt i en liten värld av arga moln och trott att vi är de enda som blir plågade av folk som inte kan betala för det de beställer, helt plötsligt vill ha något annat än det de beställer, kommer till oss bara för att de haft en dålig dag och vill bråka med någon (ni vet vilka ni är!!!) etc etc.

Men häromdagen stod jag på ett ICA här i stan och två personer framför mig var en försynt liten tant med ganska mycket varor på bandet och den obligatoriska rullatorn med korg. När killen i kassan hade dragit alla varor (som man klart kunde se skule nå över åtminstonde 150) och meddelar damen summan säger hon att hon ju bara har sextio kronor. Men hon bor ganska nära så hon kan hämta det andra snart. Den stackaren i kassan får då försöka få ur tanten vad som hon behöver mest och sedan plocka bort, dra om och samtidigt försöka vara trevlig mot någon som knappt hör vad han säger. Förstår fortfarande inte hur hon fick ihop att hennes pengar skulle räcka till allt det hon handlade.
Jag njöt lite i den stunden. Det kanske är för att jag är en dålig människa, vilket jag är.
Mohahahahhahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0