När alla andra förbereder sig för påsk

Ja, alla jag känner (som inte jobbar på donken) pratar om påsk och ledighet och de ena på det andra. Ser fram emot att få ledigt några dagar, grattis säger jag. Jag jobbar hela påskhelgen och kommer inte se skymten av påskmat (okej, jag dör inte), utekvällar (jag dör inte av det heller) eller skön och slapp vila (det är det jag är mest avis på). Men jag är inte bitter.

Nej istället har jag ägnat min dag t ett tolvtimmarspass som innehöll roliga saler på en rekryteringsgrej jobbet hade. Sjukt kul, gillr vår nya ägare mer och mer. Skönt att saker görs på annat sätt en McOpCo. Inte massa stela kostymer, tjat om att vi får kalra oss med en halvfungerande restaurang osv. Det här kommer nog bli bra.
Imorgon bitti ska jag släpa mig till jobbet för att lära mig combon och sen assmöte. Helt okej, blir max sex timmar vilket är en lagom dag bland alla tiotimmarsdagar. Ska jag njuta av ledighet sen på eftermiddagen.

Annat att se fram emot är faktiskt att pappsen med systrar i släptåg kikar förbi på lördag, i alla fall en snabbis innan jag måste rusa vidare till jobbet. Men det är det lilla som gör en glad.


Nu dags att skölja ur hårfärgen ut håret, var tvungen att färga om eftersom den andra färgen var så usel så den släppte efter två tvättar. Nu är det Wella, brukar sitta som sten. Kliar som bara den i hårbotten i alla fall, bra tecken?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror absolut att kli i hårbotten är ett gott tecken! =)

2008-03-19 @ 18:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0