Mycket som händer

Efter att allt stått väldigt stilla ett tag.
Mycket för min nya nykterhetsgrej kan jag tro (har för övrigt inte druckit på äver två veckor, nytt rekord). Ingen vill leka med mig om jag inte vill följa med ut och dricka öl, eller så kan det vara så att jag inte förösker hitta någon att leka med eftersom jag är totalt socialt handikappad utan alkohol i kroppen. Något av dem är det i alla fall.
Men den här veckan ska det ske lite saker i alla fall.

Tisdag;
Jobba stängning, med vetskapen om att en buss kommer med 70 personer ungefär samtidigt som alla går hem. Men vi är fyra som städar så överlever nog.

Onsdag;
En stängning till med vetskapen att jag måste vara tillbaka på jobbet tio timmar efter jag slutat. Men jag överlever.

Torsdag;
Jobba till kvart i åtta sen städa upp sorummet eftersom det ska vara Astrids återhämtningsrum under fredagen

Fredag;
Klockan 08.00 ska Astrid vara hos veterinären för kastrering, ID-märkning och vaccination.
Sen ska hon hem och installeras i sitt lugna uppvakningsrum. Och få henne att uppskatta att vara instängd kan bli svårt.
Runt halv fyra ska Lisa flytta hem till Johan igen eftersom vid klockan 17 ska vi vara i Enköping och hämta Zita. Dessutom följer då charmtrollet Mollen med, han ska pröva och bo här och går allt bra så blir han också medlem i vår familj.

Helgen blir dock lugn och ska för min del i alla fall ägnas åt snacksätande (man får äta sånt när man inte dricker massa onyttiga kalorier) och kelande med katterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0