Mitt i natten

Ja, sitter framför datorn på jobbet och väntar på att Patrik ska komma tillbaka till Uppsala så jag slipper gå i den här iskylan. Hade jag kunnat cykla hade det inte alls känts lika jobbigt men hänvisar till föregåendeinlägg och svär återigen över min fastighetsskötare.
Får i alla fall tillbaka cykeln imorgon vid tolv. De har den inlåst i ett förråd i ett av husen. Var det verkligen nödvändigt att flytta cykeln från ett cykelställt för att ställa in den i ett förråd? Jag orkar inte ens fundera på det onödiga och tidsödslande i det. Men de måste väl ha något att göra förutom att trakassera sina hyresgäster.

Funderar på att räkna ut hur mycket av min tid jag egentligen spenderar på jobbet.
Känns som jag aldrig är hemma just nu, men det är väl okej. Lite tråkigt att inte få kela med katterna bara. De är mest bitra på mig för jag är hemma så lite, men de har ju alltid Patrik och ibland även Alexis.

Bara två stängingar kvar till min lediga helg. Jobbar dock stängning fredag och öppning måndag, känns aldig riktigt som en helg då. Speciellt inte fetersom jag fram tills för en vecka sedan trodde att jag var ledig på måndagen. Sen visade det sig att 31 mars bara inte blivit utlagt på schemat. Suck och stön. Jag hade planerat lite resande men det är väl bara ta sig i kragen, bita ihop och joibba sina tio-elva timmar.
Man ska icke klaga, jag får ju (knappt) betalt.

Godnatt kära blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0