Gör mig lycklig nu

Så var ännu en dag förbi (ja, snart i alla fall).
Saker hann hända fast jag inte gick upp förrän klocka ett. Men det förtjänade jag, kom trots allt inte hem förrän vid sex i morse efter en påhälsning i Sunnersta när jag äntligen kom från jobbet. Vilket för övrigt var 02.00. Tjihu...

I alla fall,
det mesta med dagen har vart bra.
Jag och Patrik tog oss en tur til ONOFF som har någon oerhört spännande lagerrnsning och fyndade lite.
Patrik inhandlade (äntligen!) en tv, 40" LCD. Här ska kollas på fotboll! Äntligen får vi användning för de svindyra canal+-kanalerna vi betalar för varje månad. Snygg är den också, det var mitt enda krav för att den skulle få bo i "mitt" vardagsrum. Imorgon får vi hem den.. wiiiiie.

image108

Jag gjorde ett litet minifynd och införskaffade mig äntligen den där multiskrivaren jag planerat att ökpa i typ.. 4 år nu. Men nu är den inhandlad och till ett överkomligt pris. Har dessutom, såklart, köpt fotopapper eftersom den mest kommer användas till att skriva ut kort. Jag har ju en kärlek till min digitalkamera som inte överraskar många.

image109

Vi hann även med att shoppa hem lite mat så nu slipper jag svälta ytterligare en dag. Började bl lite tröttsamt att leva på popcorn och cashewnötter som legat i skåpet i sisådär tre månader.
När vi kom hem kom dock den mindre roliga överraskningen att idioterna som jag hyr av forslat bort min cykel. Jag hade för fan satt en lapp med namn och adress på den. Men ändå tog de den. Så nu blir det till att gå till jobbet tills jag lyckats få tag på puckot som tagit den och fått tillbaka den. De ska allt få köra tillbaka den igen. Tjuvar är vad de är! Jag som redan tyckte det här stället var uselt, nu blev jag bara än mer motiverad att hitta ett nytt hem. Synd att lägenheten är så förbannat fräsh bara.
Jag kmmer sakna mina kylar som är gömda bakom skåpluckor för att inte tala om den undangömda diskmaskinen. Men men.. det tar väl ändå ett tag innan jag hittar något annat.

Eftersom min blogg är mitt nya beroende har jag gått så långt att jag lagt till mig på bloggkartan, kanske börjar bli dags att skaffa en hobby nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0