Jag hittade en lista

Var och surfade runt på massa bloggar och hittade den här listan hos netza


För femton år sedan (1993)

Skulle snart gå ut trean på Flogstaskolan i Uppsala
Flyttade till en ny lägenhet där alla fick eget rum
Försökte lära mig cykla på en enhjuling (det gick inget vidare)


För tio år sedan (1998)

Skulle snart gå ut åttan med sisådär betyg
Såg fram emot en sommar vid Björklingebadet med dåtidens vänner
Rymde hemifrån var och varannan vecka


För fem år sedan (2003)

Bodde i Ludvika och gick i gymnasiet lite försent
Hade mitt fösta "riktiga" förhållande och var så kär
Bodde i min första egna lägenhet på Ludvika Gård


För 3 år sedan (2005)
Hade några månader av mitt liv jag helst vill glömma men ibland längtar tillbaka till
Flyttade "hem" till Uppsala igen efter fyra år i exil
Delade lägenhet med Lisa
Fick jobb på Donken där jag fortfarande är kvar


För 1 år sedan (2007)

Var i Thailand på underbara Koh-Phangan med Mene och Anna
Var rätt less på allt och alla förutom just den resan
Flyttade in i vår nuvarande nybyggda lägenhet och fick för första gången en diskmaskin


För tre månader sedan (januari)

Fyllde 25 och hade en fest som jag tror var kul, minnet sviker mig
Träffade för första gången på sex år en av mina bästa vänner från högstadiet
Lovade mig själv att börja träna (nej, det har inte hänt än)


Igår (26 april 2008)

Vaknade bredvid världens finaste, åt frukost för mig själv framför datorn och släpade mig till jobbet för att jobba stängning.


Idag (27 april 2008)

Vaknat
Tränat katterna på att förstå luckan till toaletterna
Kastat mig in på jobbet där det var kaos
Tagit min rast och lbivit störd av Jonas som knackar på fönstret


Imorgon (28 april 2008)

Kolla hur kontot mår efter alla räkningar åkt iväg
Jobba stängning för sista dagen den här omgången


Om ett år (27 april 2009)

Har jag faktiskt ingen aning om vad jag gör, men antagligen sitter jag här på precis den kontorsstolenm jag sitter på här och funderar på vad jag EGENTLIGEN vill göra med mitt liv


Kommentarer
Postat av: Malin, Anna-Lena & Hanna

Hej!
Vi är tre studenter som läser Medie- och kommunikationsvetenskap vid Uppsala universitet. Just nu skriver vi en B-uppsats om bloggar och identitet. Vi söker bloggare i Uppsalaområdet som kan tänka sig att delta i intervjuer som bland annat kommer att handla om vilket syfte bloggen fyller för er som bloggar. Om Du tycker det låter intressant och vill veta mer, maila då oss på [email protected] så skickar vi mer information.
Hoppas vi hörs!
/ Malin, Anna-Lena och Hanna.

2008-04-28 @ 16:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0