Hemma tidigt

Min skumma nya munåkomma vägrar ge med sig. Richard den ängeln kom in och började klockan tio fast han ska stänga ikväll så jag kunde åka till doktorn. Men när jag ringer sjukvårdsupplysningen för att de ska gissa vad det är så hände det inte mycket.
De babblar om konstiga symptom men antagligen allergi. Inget allvarlig, ingen fara, behöver inte åka till akuten. Nej nej, att min tunga inatt svällde upp till dubbla sin storlek är fullt normalt. Att min allergiska reaktion pågått i tre dagar och jag inte är allerigsk mot något utom nötter som jag ej ätit, det är normalt.
Imorgon ringer jag min husläkare och kräver besökstid, fast jag inte ens tycker om honom.
Men måste ju få veta. Linnea gissade på att det kunde vara körtelfeber, det lät otäckt.
Jag brukar inte ha problem med den här delen av kroppen, oftast magen eller ryggen om bråkar.
Men man ska uppleva allt innan öronen ramlar av.. eller hur var det nu? Jag vet inte.

Städat har jag gjort i alla fall, inte efter mig själv utan efter mitt barn. Han som även ska vara min sambo.
Men jag är inte bitter...

Kommentarer
Postat av: Egoina

ja, jag kan tänka mig att det är sådär överallt:P

2008-04-13 @ 11:51:20
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Maria

Man får gratulera till barnet! Barn kan vara söta ibland. ;)

2008-04-13 @ 11:59:02
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej kul att du kikade in och lämnade en kommentar.
Oj..låter väldigt jobbigt med din mun.Jag besökte läkaren för flera månader sedan, för en knöl i munnen.Läkaren sa att det är en salivköttel som svulnat upp.Jag får väl tro påd det då.Han sa att jag skulle låta bli att vara där med tungan.Det finns väldigt många köttlar i munnen.I ditt fall låter det som en allergi, gäller för läkaren att hjälpa dig tareda på mot vad.
Jag får ingen ordning på min text, igår hade texten automatiskt återställts till den jag hade innan!!!
Det kan tänkas att texten är stor, men inte på min lilla dator,har en liten skärm.Jag har inte haft min lilla bärbara så länge,men när jag går in på bloggen från den andra datorn med större skärm är den stor och när jag kikar in från sonens dator då blir det OJ vad stort!hans skärm är på 22 tum.Då måste jag gå in från min lilla på 18 tum och försöka minska ner fotografier :-)
Inte lätt detta.

Ha det bra/Anna-Carin

2008-04-13 @ 13:27:05
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0