En miljon saker på en gång

Just nu försöker jag hålla reda på lite för mycket saker för mitt eget bästa. Och mitt i allt det måste jag vänta in pengar, för att kunna se tl latt häften av dem blir av. Det är ett tag kvar till lön, jag är pank. Det var riktigt länge sen jag var pank. Det gör lite ont i hjärtat.
Jag vill ju kunna åka buss om jag vill, eller ta en fika eller en korv hos kanonkorv.
Så är det inte just nu. Klantigt av mig.

Dessutom har jag saker jag borde göra som inte har med pengar att göra. De gör jag inte heller. Jag är hopplös ibland.
Jag har till och med knåpat ihop en lista på saker jag borde ta tag i;

Jennys "sluta-vara-så-förbannat-lat"-lista
  • Gör PowerPoint-presenationen till personalmötet, den ska för i helvete vara klar på måndag
  • Gå igenom den där boken jag fick av Janne
  • Skaffa ett pass (detta kräver dock en liten summa pengar så jag har fåt lägga det på is till den 25e)
  • Vaccinera mig (samma sak som ovan, borde dock ta tag i att boka tid)
  • Börja slänga saker ur lägenheten jag inte kommer ta med mig när jag flyttar (läs min garderob)
  • Handla toalettpapper, eftersom vi knappt har en rulle kvar (det borde gå att skramla mynt till denna rätt viktiga punkt)

Nej, överlag borde jag slita upp mitt feta arsle från den här obekväma soffan och ta tag i massa saker, men det gör jag inte, precis som det alltid har vart.

Suck.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ehm.. Aa, alltså fast det är snöstorm i OKLAHOMA. Så han kommer hem på onsdag eftermiddag och åker igen lördag morgon.. =/

2007-01-14 @ 18:13:55
URL: http://oh-seriously.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0