2007

Nytt år ännu en gång. Jag har inte gett några nyårslöften i år. Inte för att jag gjorde det förra året eller året innan det heller. Senaste jag gav ett nyårslöfte var det millenieskifte och allt skulle bli nytt och fantastiskt. Jag skulle sluta röka, jag tror det höll i sig i ungefär en vecka. Jag var ganska stolt.
Såhär sju år senare kan jag ju känna att det hade vart bra för mina lungor om jag faktiskt hade hållit fast vid mitt löfte men man ska aldrig se tillbaka på negativa saker, man ska bara minnas det positiva.

Så från 2006 minns jag att Patrik flyttade till Uppsala, att det var fotbolls-VM och jag hade semester, att mina mor och Mats blev Founders Platinum, en BSM-kurs som var bland det roligaste jag vart med om och att min gamle far till slut slutade vara "lill-Lasse" och fyllde 50 med en härlig fest som följd.
Det finns säkert fler saker som jag vill stoppa i min minnebnk men just nu så är det dessa jag kommer på.

Inför 2007 har jag som sagt inte lovat någonting men några försök på att bli en bättre människa kan ju alltid göras. Jag ska försöka vara lite modigare och inte fly undan alla problem så fort de uppstår. Jag ska försöka ta tag lite i min hälsa istället för att bara gnälla över att jag är fet och ful. Jag ska bli en bättre arbetsledare med positivare attityd (för det mesta, lite bitterhet har aldrig skadat någon). Jag ska bli bättre på att hålla kontakten med alla som jag bry mig om och lyssna på dem istället för att bara prata själv.

Mer vet jag inte.
Kanske kommer min blogg bli mer använda under 2007. Kanske kommer mina inlägg sluta vara krytiska och helt enkelt faktiskt handla om det som händer mig och min omgivning. Om intriger och försoningar, om fester och vanliga vardagar, om kärlek och krig, om jobbet och de få timmarna jag inte spenderar där, om mina vänner och min fiender. Jag vet inte, för jag har som sagt inte lovat något alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0