Minijulen

Igår var det julfirande hemma hos mamma. God mat och bra presenter och trevligt sällskap. Det är alltid mysigt. Rätt skönt är det dock att ha kunnat skära ner julfirandet till bara två stycken. När jag var mindre var det minst tre oftast fyra. Jag är inte sådär jätteförtjust i julen men firar eftersom jag har två underbara småsystrar som fortfarande tycker att det är otroligt roligt med jul.

Igår fick jag i alla fall bara bra saker, kanske den bästa julklappen någonsin av mitt Latex, hon känner mig allt för väl.
image76

Sedan den mest praktiska julklappen/födelsedagspresenten (fyller man nära jul blir det ofta så) jag någonsin önskat mig. Min kära mor och Mats köpte mig underbartbra kastruller med en miljon (ungefär) års garanti. Sjukt länge jag behövt bra kastruller. För att inte tala om en bra stekpanna. Min blev lämnas i ett förråd i Ludvika efter min mindre smickrande period.
image77image78
Lillebror och lillasyster slog också som vanligt huvudet på spiken med den återkommande burken hjortronsylt från systeryster och en galet snygg glassbägare av min bror. Planen är nu att värma hjortronsylten i en av de nya kastrullerna och ha till glass i bägaren samtidigt som jag läser någon av Herr Thåströms underbara texter.
image79

Snart bär det då av mot Huggnora för julfirande och mys. Jag och Johan ska försöka få med oss Märtas gigantiska bilbana på ett fullsatt tåg. I och för sig har vi en tåbbiljett över så vi planerar att ställa julklapparna på den platsen, men misstänker att det inte kommer vara så uppskattat av de andra passagerarna. Och vi vill j inte förstöra julstämningen. Ja, vi får se hur det blir. Nu ska jag bara ladda mobilen med ny musik och sen ska datorn ner i väskan.

God Jul på er!



Kommentarer
Postat av: Faster Barbro

GOD JUL!
TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA.

KRAMISAR!

2007-12-23 @ 17:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0