Saker jag funderar över

Det går en reklam på tv. En reklam för Överskottsbolaget. I den reklamen gör de reklam för ÖoB .. alltså samma sak står på deras skyltar. Jag har alltid helt fräckt antagit att ÖoB bara är en dålig förkortning av Överskottsbolaget och o:et egentligen inte har något där att göra.
Mennu när jag fått det svart på vitt, ska jag börja kalla det ÖverskottsOBolaget. Det kan man ju inte säga, världen förvirrar mig.

Nästa sak jag funderar på är vem som snor en kamera ur en väska. Lämnar pengarna i plånboken och sen lämnar in väskan till polisen? Varför. Det verkar bara rgymt tycker jag. Speciellt eftersom jag inte upptäckte det direkt och nu är det försent. Förbannade fylla.
Jag har ALDRIG tappat bort något på fyllan förut. Eller, en tjuga eller en bussbiljett kanske, men aldrig något av värde. Jag gör inte sånt. Så nu funderar jag även på om det börjar bli så att jag är för gammal för attackfyllor på stan.
Ett till bevis i det ledet är den skumma killen jag av någon korkad anledning gav mitt nummer. Som nu ringer och skickar sms. Alltså, om man får ett nummer av en tjej som är så full att hon inte kan stå på benen och man får det för att man bjuder henne på mat. Borde man då inte ana efter de första två samtalen och de första smsen att hon antagligen bara vad för full för att inte tänka efter?

Nu måste jag välja, ny kamera... eller straffa mig själv för min klantighet?
Råd har jag ju egentligen inte.



"Monday you can fall apart
Tuesday, Wednesday break my heart
Thursday doesn't even start
It's Friday, I'm in love"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0