Ett nytt plastkort

Igår fick jag ett onoff-kort. Jag är en samlare av meningslösa plastkort jag aldrig kommer använda. Handlar kanske på onoff en gång om året, max. Men nu har jag det i alla fall. Det finns inte plats för det i min plånbok, som jag köpte bara för att man får plats med så många kort.
Patrik säger att jag kanske inte borde spara alla, men han förstår inte. Plastkort är min drog och den lär ju vara nyttigare än mycket annat man kan ge sig på. Så länge korten inte innehåller ett kreditkort (vilket de iofs redan gör men inte ett farligt sådant), borde jag klara mig undan.

image44

Har precis vaknat iaf, efter att ha förlängt min natt genom att följa med sötnos till jobbet. Åka bil hela natten och stanna var femtionde meter är sådant jag trivs med. Jag somnade i och för sig rätt fort i bilen men det var okej. inte riktigt sådan där nattsömn man behöver kanske men jag kan vara lite sliten ikväll, vi har två nattstädare. Alltid trevligt.

Galet varmt även idag, kommer bli lagom outhärdligt på jobbet. Vi bore ha läckra shorts att arbeta i på sommaren. Men det lär ju inte hända.
Jag drömde inatt (läs i morse) att det var casualclothing på jobbet för en dag. Alla fick ha sina privata kläder. Det såg rätt komiskt ut.
Samtidgt spelade Donkenradion bara mina gamla favorit trallpunkhits (kan vara för att det var det som spelades i bilen hela natten). Man kanske skulle gå tillbaka till sina gamla dagar i trasiga kläder och roligt hår. Kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0