The return of the bitterhet

Idag blev jag tvungen att ringa alfa-kassan igen. Jag måste helt enkelt ta reda på när de påstår att de ska besluta något denna gång. Det gjorde mig till mitt vanliga bittra jag.
Här är anledningarna;

  • Först tog det tio minuter att ens bli placerad i deras telefonkö. Ändlöst många samtal med upptagetton, några färre med en mansröst som berättade att det var ett tillfälligt fel och några gånger när jag kom så långt så att de upplyste mig om att jag var tvungen att försöka senare eftersom alla deras hanledare var upptagna.
  • Jag hamnar i den fantastiska kön, bara att få vara en del i den får mig att känna mig väldigt speciell. Jag får den fina platsen som nummer 28 i kön (jag tror att det är där deras gräns går för övrigt). Jag fortsätter vandra runt och vänta medan jag ytterst sakta rör mig framåt i kön.
  • En alvtimme har passerat, jag är nu nummer 1(!!!!) i kön. Signalerna börjar gå fram, signalerna fortsätter gå fram, efter fjärde signalen bryts det helt. Jag står kvar som ett frågetecken, säger hallå och tror att de bara skämtar med mig. Men nej, de struntade i att svara, efter att ha slösat bort fyrtio minuter av mitt liv STRUNTAR de i att svara. Jag svär.
  • Börjar ringa igen, först kommer jag till en fax (?), sen till farbrorn som berättar att något är fel, sen till upptaget ton. Det fortsätter runt runt runt. Klockan börjar närma sig tre och jag kallsvettas.
  • Tre minuter i tre kommer jag fram till tanten som vänligt förklarar för mig att det är för många som ringer så jag måste pröva igen senare.
  • En minut i tre kommer jag fram till tanten som förklarar att jag blivit placerad i kö. Jag har för övrigt platsnummer 28.
  • Kvart över tre kommer jag fram till en handläggare som upplyser mig om att IFALL de nu skulle godkänna att ge mig pengar så kommer det nog ett beslut den här eller nästa vecka. Sist de sa det tog det fyra veckor. Mitt hopp har verkligen... släckts.

Jag vill tacka alfa-kassan för att de ser till att förstöra min dag även när jag tror att det är omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Samson

bam har samlat alla sina texter om hur dryga CSN är i ett enda word-dokument och lagt upp det på nätet.

Jag tycker du ska göra detsamma med dina texter om alfakassan. =)

2005-09-20 @ 19:15:33
URL: http://www.samsonwiklund.tk
Postat av: marina

Vilka as. Jag skulle explodera till köttslamsor.

2005-09-21 @ 08:05:39
URL: http://niiina.blogg.se
Postat av: Jonpa

Alltså. Vad menar du? Vad gör du om nätterna egentligen? Fuck Alfa-kassan och all jävla facklig verksamhet som finns! Fockin' hate them bastards!

2005-09-21 @ 16:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0