Felrättsnettheltfelrättsnett

Ibland är världen upp och ner ut och in och helt bak och fram. Idag är en sådan dag.
Jag är förvirrad, speciellt över mig själv. Hur ska man någonsin kunna leva sitt liv fullt ut när man inte ens vet hur man lever sitt liv rätt? Jag vet inte vad som är rätt eller vad som är fel heller för den delen. Jag har ändå känt att jag haft ett hum om vad jag vill och speciellt vad jag inte vill. Jag har gått åt rätt håll, från det gamla mot det nya. Känt att det äntligen börjar ta lite fart i seglen, efter en så lång tid stillastående på en fläck.
Idag är en sådan dag när jag funderar på om det var rätt att ge sig ut på havet från första början.
Idag är en sån dag som jag helst slipper. Mitt liv är ju bra nu, jag är glad. Det lyser om mig, på riktigt. Jag är lycklig och mår bra. Ska jag då behöva bli förvirrad över saker jag vart säker på så länge?
Ibland vill jag bara ge upp, sucka och köra huvudet i sanden. Kanske vore det lättare, men jag tvivlar på att det är något jag klarar av. Jag är inte sån, jag kan inte bli sån hur mycket jag än önskar det ibland. Kanske ska man vara tacksam?

"Om man gräver ner sig är risken att man misslyckas med ta sig upp innan det är försent." Så är det. Jag gräver inte ner mig, jag vill bara inte fundera på saker jag redan rett ut och ordnat. Det gör livet sådär lagom jobbigt. Sådär så det blir ett litet svagt moln framför solen som annars lyst så starkt på mig den senaste tiden.

Men det är bara lyfta på huvudet och gå vidare, det blir bra. Jag kommer fatta rätt beslut, det gör jag alltid...




Dagens låt; Barry Manilow - Mandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0