Sommaren är här

Idag är nog första dagen i år som det verkligen känts som sommar. Det var varmt i skuggen trots att det blådet, det tar jag som ett ganska säkert bevis på att sommaren äntligen kommit. Hoppas att vädret håller i sig imorgon under studenten bara. Inte så kul om kvällen blir förstörd.
Alla bör ju få sitta vid Rhots äng och njuta av sol och champagne på sin student. Det vet ni väl?

Jag har i alla fall förberett mig idag och shoppat små söta djur att hänga runt halsen på folk. Som vanligt hade jga inte råd att köpa åt alla som borde fått, då får man dra lott. Jag är så usel. Men så kan det gå.
Jag är så trött på att vara pank!
Död åt alla myndigheter som borde försörja mig, eller i alla fall för länge sedan borde ha hjälpt mig att hitta en lägenhet. Någonstans att bo. Men på söndag har jag ett hem, ett riktigt hem som jag bor i. Mitt hem. Eller, vårt hem. Men ändå, var ett halvår sen sist. Det känns som det kommer göra mycket, lugna ner saker. Kanske kan jag börja sova som folk och slippa alla störda drömmar som alltid förstör min nattsömn. Det skulle vara skönt.
Kanske jag då verkligen kan försöka ta tag i mitt liv och reda ut allt. Utan att behöva balansera på gränsen till en total kollaps. Jag kan aldrig veta, men jag kan hoppas.

Ja, nu har jag fått ur mig det.
Ska nog återvända till tv:n och se på repriserna av O.C. Alltid bra att följa människor som är klantigare än en själv. Det gör att man ibland i alla fall inte känner att man är bäst av alla på att ställa till saker. Problemet är väl i så fall att de är mycket snyggare, så de kommer undan med det. Men, sånt är livet.
Hakuna Matata



"So you say you fell in love and you're gonna get married
Raise yourself a family, how simple life can be
Somewhere it all went wrong and your plan just fell apart
And you aint got the heart to finish what you started

The ones that you loved
The ones that you left behind
The ones you said you'd try to find
Are they trying to find you"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0