Överlevnad i folkmassor

Det finns nog inget som skrämmer mig så mycket som mycket stolta släktingar samlade på en liten yta. Jag tänkte på det redan förra året och idag blev skräcken, trots ett ganska lågt antal studenter, ännu värre. Av någon anledning tycker ju alla, så klart, att just deras barn/syskon/kusiner/barnbarn har presterat något otroligt fantastiskt som ingen av de andra där har gjort. Därför är det ju allra viktigast att just de kommer fram före alla andra för att gratta sin student. Detta resulterar i ett kaos utan dess like, jag skulle i alla fall aldrig ta med mina barn in i den röran. Såg minst fyra barn under fem år som höll på att bli nertrampade av galna gratulanter med famnen full av blommor och skyltar, den ena fulare en den andra. Men det hör väl till.
Jag lyckades i alla fall på mindre än en kvart hitta de som skulle ha små saker runt halsen, krama på några till, gratta med ett sånt där leende man ger till folk som man egentligen inte känner men faktiskt ju bara måste krama på en dag som denna. Sedan ner till Kristian för att från hans balkong titta på lasbilarna, det var bekvämt.
Allt ser bättre ut uppifrån. Jag har iofs förut bara befunnit mig på ett av flaken, men det var rätt kul att titta. Även om jag är lite besviken på esteternas sånginsats detta år. Ja, men alla kan ju inte vara som vi var.

Nu har jag mellanlandet hos Babs efter att ha ätit upp en halv tårta hemma hos Lillen. Den enda som verkade lite irriterad var hunden Kasper som antagligen fick mycket mindre rester tack vare mig. Synd för honom, jag har händer jag äter fortare!
Försöker nu se var festandet sätter igång, när det sätter igång och framför allt vad det kostar att ta sig in på Trägårn en kväll som denna. Förra året kostade det nämligen 120 kronor. Men då var ju också toppbandet Barbados där och spelade. I år är Trägårn panka och har fått spelförbud utomhus p.g.a gnälliga pensionärer som äger hela centrums lägenheter. Därför misstänker jag att uppgifterna gällande att de bara är garderobsavgift är rätt troliga.
Då blir det väl utgång, som vanligt.

Nu, ska ännu en Lidlfolköl öppnas och sedan ska jag spela lite SOF. Så jag förbereder mig för kvällen.
GRATTIS alla som gick ut!



"Hey modern days, here we come
But our feet are swollen and we got no place to stay
But we hope it would still be okay
'cos we brought champagne
and we thought that there must be sleeping bags"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0