London!

Jaha,nuar jag har. De har konstiga tangentbord har ska ni veta, forutom att de saknar vissa viktiga bokstavar sitter ocksa saker pa helt fel stalle. Det blir lite krangligt. Men nu har vi i alla fallfatt ner en flakt har i kallarna, sa kan andxas utan problem igen. Tack och lov.
Ar galet varmt har, igar var det mellan30 och 35 grader i skugen hela dagen och helt vindstilla. Plus att det ar som usel luft. Lysande for mig, sepciellt blandat med ac. Tog ungefar fyra timmar innan jag blev sjuk. Nu ar jag forkyld och forsoker hosta upp mina lungor med jamna mellanrum. Jag maste gora ett valdigt bra intryck pa alla jag moter. Sa ar det.

Jag har turistat som fa.
Igar tog vi en tur pa Themsen, guiden var sjukt rolig. Hoppade av vid Greenwich och at lysande god tacosmat. Ja, det narmsta det kan kallas i alla fall. Vi han dock aldrig ga och stalla oss pa den dar linjen, eftersom jagfickfeber och holl pa att do av varmeslag och vattenbrist. (Appropa det ska jag nog kopa mer vatten, ja).
Idag har vi [kt i London Eye, kulsombara den. Kandas inte som 35 minuter. Man sag allt! ALLT! Ja, tog lagom manga turistiga kort for att gora mamma lycklig. Sa hon ar glad nu. Sen vidare dar ifran till Camden,dar vi spenderat hela dagen. Ochom jag far bestamma atervander imorgon. Har vill jag bo! Alskar den har delenav London. Alla affarer ser ut som Blue Fox, fast nagra ar mycket sotare. Jag har kopt en kjol for jag kande mig sa somrig. Hur ofta hander sant liksom. Ja, herregud.
Camden ager, allt. Stables Market ar min favoritplats. Utan tvekan, mysigare an mysigast.
Och god mat overallt!
Imorgon ska jag ata nachos tills jag dor, idag korde jag pa indonesisk mat. Tokgott.
Upptacker nu nar jag sneglar pa klockanatt vi lovade mamma att vara tillbaka pa hotellet om en halvtimme. Jagsom har tjugo minuter kvar pa min tid. Hon far vanta helt enkelt.
Syster och bror blir ju ocksa sena.
Sen, 19.30 ska vi ga pa Jach The Ripper Tour, ska nog bli tokspannande. Och imorgon kvall eller pa eftermiddagen blir det musikal. Far se vilken det blir bara.
Alla vill olika.
Men sa kan det ju vara.

Jag har kopt trojor med kassa saker skrivna pa sig. Mycket sota ar de, och en vaska.
Har hittills hallt mig borta fran nya converse, men finns ett par tokfina i brun manchester som jag inte vet hur lange jag kanmotsta. Men ska forsoka!
Syster har kopt jordens ful/syggaste jacka i alla fall.

Nuska jag forsoka shoppa upp £20 till, innan vi kralar ner underground.
Eller sa spar jag till imorgon, har hittat en lysande t-shirt at tant putte, kanske i alla fall. Min syster och jag funderar. Vi kan inte bestamma oss om den passar elelr inte, men det loser sig nog.
Nu, vatten.


What you smell is what you get
burger-king and piss and sweat
you roast to death from the boiling heat
with tourist treading on your feet
and chewing gum on every seat

So dont tell me to 'mind the gap'
I WANT MY FUCKING MONEY BACK!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter lysande! Jag är så avis! Glöm inte att köpa örhängen till mig! =) =)

Puss!

2005-06-25 @ 12:46:25
URL: http://liisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0