Fotboll (följt av lite lycka)

För några (okej, många) timmar bestämde jag och Karl oss för att gå på fotboll. Dagen till ära spelade ju faktiskt DIF-IFKGöteborg på Råsunda. Ja, alltså, vi hade ju inte råd att ta oss dit men en öl på O'Learys sitter ju aldrig fel tänkte vi och knatade in mot staden. O'Learys var stängt... Det blev Etage. Vilket jag kan leva med.
Faktiskt dessutom en av de bättre matcherna i år, kan vara en av de allra bästa. Hela första halvlek bestod av spännande fotboll och mycket chanser. En match helt klart värd mer än resultatet 0-0. Måste jag säga.
Anledningen till att jag tar upp det i min blogg, förutom att jag vill få nämna Djurgården lite oftare i den är två saker;
1. Vem satt och bestämde att alla domare i Sverige, oavsett nivå, ska vara usla. USLA! Jag hatar allsvenska domare, de gör mig deprimerad för att de är så inkompetenta. Om ni inte förstår så föreslår jag att ni skaffar en repris på vad som hände Barsom i sista tilläggsminuten och funderar på hur domaren kunde få det till att det var på bollen. Ja, ilska. Helt enkelt.
2. Vem gav Jonevret en tombola? För hur kan han annars motivera de byten han gör. Jag är mållös. Till och med en trött Hysén presterar bättre än vad som pågick på planen efter han hade gått ut. Jag gråter, gråter gör jag. Kan någon förklara för mig denna mans logik? Någon? Jag ger vad som helst (minus kanske några saker) för att förstå Herr Jonevret.

I övrigt ska jag träffa Pumba i veckan, då ska han ha på sig rosa tajta skinnpants och en cowboyhatt, det har han lovat. Jag längtar och ser fram emot det.
Imorgon kommer Mene in till staden och det verkar bli grillning. Hoppas hon vill vara med.
Tror Marilyn ska få sitt första utomhusäventyr. Det kan... ja, vi får helt enkelt se.

Nu är det dags för sömn, för imorgon ska jag charma till mig ett jobb. (Stor chans)
Appropå jobb, så håller jag tummarna för att det kanske inte blir sååå långt snart. Ja.



"When I wake up well I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who wakes up next to you
When I go out yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who goes along with you
If I get drunk, well I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who gets drunk next to you
And if I heaver yeah i know
I'm gonna be the man who's heavering to you

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who would walked a 1,000 miles
To fall down at your door"


Kommentarer
Postat av: Pumba

Sauronsros - Rosa skinpants might not be my shit :-)

2005-06-14 @ 02:34:25
Postat av: dUBbELh3Ft4ndEteJP

"Vem gav Jonevret en tombola?"

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

2005-06-14 @ 02:44:30
URL: http://www.monkeyhouse.tk
Postat av: Fegga

Har du tänkt på en sak?Domarna har inte till tillgång till repriser som alla andra,Dom ska fatta ett beslut på ett ögonblick.
Jag är själv domare och jag vet hur svårt det kan vara.Och jag slår vad om att du inte skulle kunna döma bättre själv.

2005-07-22 @ 02:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0