Damfotboll

Jag försöker, tro mig, jag verkligen försöker vara politiskt korrekt och uppskatta damfotboll. Jag försöker se det på tv, men somnaer. Försöker lyssna på radio men inser att det enda jag gör är att sitta och önska att de ska växla över till matchen Halmstad-Hammarby i allsvenskan, som jag inte ens bryr mig om! Då var det ändå EM-final, nog för att Tyskland-Norge är helt ointressant. Men hade det vart herrfotbollens motsvarighet hade jag gråtit blod om jag missat den.
Jag vill, tro mig, det är inte av ren ondska jag motarbetar hela denna maktkamp mellan könen och blahablaha som pågår. Men ärligt, jag skiter i det. Så länge som engagemange tinte sträcker sig längre för folk än att de bråkar om helt meningslösa saker, så som att damfotbollen (som ÄR mycket sämre) borde få lika mycket uppmärksamhet som herrfotbollen och annat meningslöst dravel är jag nog hellre förtryckt. Jo, för det är jag ju verkligen....
(Åh, vad jag ser fram emot att bli rättad av ett gäng galna "engagerade" kvinnor nu)

Ja, nog om det.
Helgen har varit trevlig som få. Sol och sällskap. Lördagens eftermiddag var en av de bästa på länge, ligga på en gräsmatta i en park med värmande sol från himlen och kall, nåja, folköl i handen. Trevligt sällskap och härligt måsskrik.Sånt får mig på bra humör för längre perioder. I övrigt har det helt enkelt bara vart trevligt, lugnt och lagom och mysigt. Jag har tyckt om den här helgen, den behövdes. Nu, ska jag snart ta bilen till tåget hem mot storstaden. Kanske en te på balkongen med världens bästa sambo ikväll. Vem vet vad kvällen har att erbjuda?
Imorgon är det dags för arbetsintrevju igen, förhoppningsvis så ska det bli bra. Kanske ett jobb, jag hoppas. Så slipper jag pressen att leta fler, känns mig ganska usel när jag smite rundan ibland. Ja... Men jag är kass. fast bra ändå.
Svårt att förklara.

Till sist hade jag velat skriva massa saker här, tyvärr lever jag ett liv där kryptiska dagböcker är en del.
Får se, till slut kanske jag tröttnar och bara skriver alltihopa rakt ut. Men just nu så behövs det inte, för jag är glad och lycklig och helt nöjd med allt som det är nu. Fastän allt är smygigt. men på vis, är det en del av charmen.





Och..
Vila i frid Torsten "Totta" Näslund
19450401-20050619

"När det går tio tusen lögner på varje ärlig man
så är det bättre att va laglös än aldrig vara sann
du är männska du är männska
du har hjärta du har själ
men denna kulna höst på jorden
är du tjänare och träl"


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kanske det kanske! Du fixar the medan jag diskar! =)

2005-06-19 @ 20:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0