Igår var en annan värld

Igår var jag i el Stockholmo (helt utan alfa-kassans hjälp, föga förvånande). Skulle gå på fotbollen. Fira att Djurgården ledde serien med sex poäng. Det krossades av en kass domare och ett dåligt spelande DIF. Toni Kuivasto fick mig i alla fall att känna mig lite stolt, även Ba kämpade. en ny sak att se från hans sida.

Men någon var väl tvungen att ta lite intiativ.

Timmarna innan var dock mycket trevliga. Jag och Putte köpte öl på Systemet och vandrade ut till Skeppsholmen där vi återfann gräsplätten från förra sommaren. Där var det kanadagässbajs, så vi hängde på en bänk och sedan vid ett träd. Våra åtta Falcon Pilz försvann rätt fort, kanske inte helt oväntat. Så tog en tur ut på holmen utanför Skeppsholmen, Kastellholmen. Där finns det jättefina klippor som man kan sitta på och titta när folk försöker ha ihjäl sig själva på Grönan. Mycket trevligt.

Sedan promenad till Stadion, via Humlan. Mycket Djurgårdare. Ja, sen match och hur det gick vet ju alla. Men dagen i sig var trevlig. Trevlig dag, usel match.

 

Nu ska jag och dear sambo ut i solen och njuta.

 

 

 

"Vi älskar er vad som än händer,

svär er trohet i evig tid"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0