Ensam hemma

Jag känner mig nog lite som Macauly Culkin nu. Lisa har åkt mot Sundsvall och lämnat mig själv i hela fyra dagar. Det är ganska tveksamt om jag kan ta hand om mig själv så länge.
Lyckades ju redan idag klanta till våra skivomslag så det stänkte om det. Egentligen är det pinsamt hur virrig jag egentligen är. Mycket pinsamt. Ibland försöker jag låtsas som jag vet vad som är upp, vad som är ner och att det faktiskt är meningen att ena sekunden hålla något i handen och i nästa ha tappat bort det. Jag måste nog snart, till och med för mig själv, erkänna att jag helt enkelt är hopplöst virrig.
Jag har ärvt det av kära mor. Inte mycket att göra åt.

Dagarna kommer gå sakta.
Funderar på att tvätta imorgon bara för att ha något att göra, kanske jag orkar städa lite också. Fast det är väl ytterst tveksamt. Jag och städning är inte hipp.
Annars är lördagen fullspäckad. Först till Sthlm och leka lite med tant Patrik. Mycket kul, inte sett han på ett tag. Det generar ofta i saknad. Saknad är faktiskt inte riktigt min påse chips.
På kvällen ska jag hem till Marajna och lära mig tapetsera medan jag dricker vin. Ja, det kan sluta... jättebra. Vi säger jättebra. Ska försöka låta blir att förlägga mitt rödvin på tapeten. En sådan sak borde till och med jag kunna klara.

Ikväll ska jag bara kolla på filmer på Lisans dator och äta mina nybakade bullar som mamma skickat med och dricka upp hela flaska svartvinbärssaft jag så fräckt snodde hemmifrån dem.
Min mamma är bäst.
Funderar på att härma herr Virtanen med dagens låt, hade ju faktiskt en sådan period i dagboken på Lunarstorm. Detta behöver dock mer eftertanke. Däremot tänkte jag, för att hålla mitt listande igång plita ner en lista över dagens fem mest spelade låtar.

1. The Sounds - Like a Lady
2. Tim Christensen - Right next to the right one
3. Akon - Lonley 
4. Lars Winnerbäck - Röda Läppar
5. Foo Fighters - Best of You

(i hård kamp med Foo Fighters - Monkey Wrench och Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej)

Eller så kunde jag bara ha kallat den dagens sju mest spelade låtar. Men då hade det nog spårat ur...
Pinsamt många länkar idag. Ja.



"Cause you're the fire, you're the one
But you will never see the sun
If you don't know, you're right next to the right one
I could call it many names
But it's myself I need to blame
If you don't know, you're right next to the right one"

Kommentarer
Postat av: Marina

Klart det kommer sluta jättebra. Vi blir inte bara du och jag utan några fler. Men, jag behöver ditt mobilnummer. Ge mig. Jag ska prova ringa hem till er också, vet juh inte när du kommer från sthlm. =)

2005-07-23 @ 17:50:48
URL: http://niiina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0