Att bli en människohatare

Har du ett problem med att du är alldeles för glad och trevlig mot alla ofta? Du kanske helt enkelt inte kan säga nej, eller vara lite otrevlig hur dryga människor än är? Jag tycker synd om dig. Jag har botemedlet.
Jobba ungefär en vecka på valfri snabbmatsrestaurang. Människor är fullkomliga idioter och om du inte redan upptäckt det är det här det rätta sättet att göra det.
Ibland blir man bara förvånad över hur många korkade personer det egentligen fnns. Hur många fruktansbärt otrevliga människor det ifnns och hur många personer som inte kan läsa/skriva/prata/lyssna/tänka. Jag ryser. Jag har ändå alltid ansett mig hålla den mänskliga arten för at klara av rätt lite egentligen, att nu upptäcka att den faktiskt är fylld med ännu mer ... (fyll i diverse fula ord) ... än vad jag trodde gör mig nästan förvånad.
Det är skrämmande, ja, skrämmande är det rätta ordet.
Å andra sidan lär jag mig snabbt att uppskatta de människor som inte är helt befriade från intelligens lite mer. Det kanske ska göra mig lycklig? Jag kanske ska koncentrera mig på det positiva?

---Den här delen kan ni egentligen hoppa över ---
Det är bara svårt, när människor inte kan förstå enkla uppmaningar. Vad i "Beställ här"? förstår ni inte? Vad betyder orden "alldeles strax" i er värld? Nu? Och ja, det är faktiskt så att om ni vill ha en McFeast utan lök, och tomat med extra ost, sås, hamburgesvett och entrecote så kommer ni få vänta och ja, det kostar lite extra! (Men jag är inte bitter)
--- Slut på den delen ---

Snart är det nytt år. Ett bra år.
Det har potential att bli det bästa hittills tror jag. Jag håller tummarna och inväntar tolvslaget och vad som nu kan tänkas komma efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0