Att berätta om ett år...

Det är väl så, nu när ännu ett år av mitt liv (jag fyller 23 om minre än en månad! PANIK!!!) börjar försvinna kanske man borde börja summera det. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas, 2005 har nog utan tvekan vart ett av de mest händelserika åren jag genomlevt. I alla fall som jag kommer ihåg. Mycket för att allt har vart osäkert och hopplöst och väldigt jobbigt. Samtidigt som allt har börjat gå åt det håll jag vill att det ska gå åt. Omtumlande.
Här kommer i alla fall första listan om mitt år

Saker som blivit bättre än vad jag trott
- Det här med att jobba; Donken var väl min största skräck att hamna på. Ville inte någonsin behöva stå där igen, tjing vad fel jag hade. Även om jobbet kanske inte är det bästa så trivs jag som fisken i vattnet och har träffat en bunt fantastiska människor
- Det här med kärleken; Trots alla turer fram och tillbaka, alla om och men, korkade beslut och meningslösa gräl, allt som borde sett till att det inte skulle funka har det trots allt verkligen börjat rätta till sig. Jag ser ljuset i slutet av tunneln. Här kommer lyckan...
- Det här med Uppsala; Jag ska inte påstå något annat än att flytta tillbaka hit var något av det jobbigaste jag gjort. På fyra år hinner mycket förändra sig. Men jag känner ändå att det var rätt val, jag trivs att vara nära min mamma, vänner som jag inte kunnat träffa ofta på så länge och en stad där inte riktigt alla känner alla.


En inte så lång lista, men en viktig lista.

Kommentarer
Postat av: mamma

det där med mamma är fint!

2005-12-22 @ 20:29:23
URL: http://selene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0