Jag är drottningen av bitter

Nej, den här dagen är också rätt bra. Den är det. Jag ska bara gnälla lite, för vissa saker sänker betyget från fem grogglas till fyra.

Jag började morgonen med att vakna, trots att jag pratat (eller sovit eller ... jaja) i telefon till fem inatt. Jag var mäkta stolt över mig själv. Det var mycket bra. Jag brukar inte kunna släpa mig upp om jag inte somnat innan fyra. Då gäller det antingen att var vaken hela natten eller bara inse att dagen efter kommer försvinna. Nåja, tillbaka till det bittra, på golvet ligger det en påminnelse från telia. Jag visste ju att det skulle komma en avslutningsavgift, men jag trodde det var den fina på de sextio kronor som jag fick förra månaden (efter att jag avslutat deras satans abonemang). Den här var en påminnelse, jag har INTE fått en tidigare. Därför gjorde detta mig lite fundersam, trodde kanske det blivit något fel när jag betalade in min så fina räkning på sextio kronor. Ojoj, tänkte jag, så det kan gå. Men sextio kronor är ju inte så mycket. Öppnar upp min fina räkning längs de där fina perforerade linjerna som de är så noga med att man lägger märke till. Öppnar. läser lite, blaha blaha, inkasso blaha, betala snarast blaha. Klart, som den goda Svensson jag är så ska jag genast sätta mig ner och betala mina sext... vänta nu. 374 kronor?!? 374 KRONOR!?!?! WTF! Telia, vad har jag gjort er? Jag har knappt använt ert abonemang men ändå snällt betalat det bara av lathet för att jag inte orkade säga upp det. Det var bara 12 månader jag skulle betala oavsett vad, jag hade betalat 11 i och med den förra.

WTF!?!?!?

Ja, som tur är fortsatte jag vara en god Svensson och betalade ändå. Jag orkade inte ringa och fråga, de kommer ändå bara förklara för mig att allt är helt i sin ordning och jag har faktiskt ingen aning så kan inte sätta emot. Nu blir det här en tråkig vecka, med all säkerhet blir det ingen öl i V-ås med Mene imorgon, men ska i alla fall dit. Det är ett som är säkert.

 

På det här morrar jag lite åt Alfa-Kassan. Jag väntar, jag hoppas. men det lär ju inte hända. Lisa skickade ju inte sina papper samtidigt som mig, hur kan hon ha fått pengar flera gånger, jag är avis. Som få.

Min fråga återgår som vanligt till; VAD HAR JAG GJORT ER?

Suck. Men det kanske kanske kommer, annars får jag väl ringa på fredag och bråka. Från min mobil, till en telefonkö. Men hon lovade, senast den här veckan. Jag borde taig tnamnet på henne, så jag kunde anmäla henne för lögnaktigt beteende och låg arbetsmoral. Eftersom jag är en person som har rätt att döma folk efter  sådant (hrm)

 

 

Dagens låt; Lars Winnerbäck - Vår för Hjärter Dam


Kommentarer
Postat av: Jonpa

Ja, mest skrämmande faktiskt. Men det är spännande. Och du, Alfa-kassan är inte att lita på.

2005-08-09 @ 12:36:49
URL: http://www.masens.blogg.se
Postat av: Marina

Nedrans alfakassa. Tja, världen kanske förtjänar ett kok stryk, men först ska jag bli bjuden på kaffe hos en kille jag jobbar med. Efter det kanske jag känner mig snäll nog att inte slåss. Det blir nog bra vilken dag som helst nu, tror du inte? :)

2005-08-09 @ 13:05:38
URL: http://niiina.blogg.se
Postat av: Jonpa

Ja, eller inte bara folk som mankänner, utan folk som känner folk man känner. Det är helt psycho vissa saker. Nejfan, Alfa-kassan lär man aldrig bli nån vän med. Och inte facket heller, bara enmassa krångel med papper som ska skickas hit och dit helt utan att man får ut nåt av det.

2005-08-09 @ 15:03:54
URL: http://www.masens.blogg.se
Postat av: Jonpa

Ja, jag menar det. När någon stårpå fel fel sida i rulltrappan här så förstår man direkt att det är en turist eller nyinflyttad stackare.

Alfa-kassan är djävulens påhitt. Det vet jag ganska säkert.

2005-08-10 @ 13:11:51
URL: http://www.masens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0