Att vara utan röst...

Igår var jag på Råsunda. Jag stog på Södra och sjöng för full hals i över nittio minuter. Idag märks det på min röst, dock är jag inte i klass med t.ex. Patrik som skrek sönder sig efter de första femton minuterna. Sedan mest gnällde efter mer utblandad folköl för att laga den.

2-2 var fel resultat, uppenbarligen tyckte dock Bajenklacken att det var en vinst eftersom de sjöng som galningar och var lyckliga. 2-2 är aldrig en vinst, 2-2 är en förolämpning (om det inte sker mellan Sverige och Danmark i ett Europeiskt mästerskap i fotboll). Djurgården borde ha vunnit med åtminstonde 3-1, chanserna visade på ännu fler mål. Men Bajen klarar sig som vanligt på sin enorma tur.

Missade tåget hem och var allmänt sur. Försökte sparka sönder min egen fot mot en betongklump, det funkade inte. Ner i tunnelbanan för att åka ut till Babs i Hässelby Strand, upptäcker när vi kommer ner att jag tappat min nyuttagna hundring. Kunde kvällen bli sämre?

Tydligen inte, för vänder mig om och ser en femhundring ligga på perrongen. Jag tjänade fyrahundra igår. Dagen blev bättre, även om jag gärna skulle bytt bort de där pengarna mot ett segermål för DIF vilken dag som helst.

 

Idag har jag återvänt till Uppsala. Solen lyser och jag är på ovanligt bra humör.

Ikväll kanske det blir lite fest, det får tiden utvisa. Och innan det kanske lite fikande med Pumba, även det visar sig väl.

Jag mår bra igen, det är skönt. Jag vill aldrig må sådär dåligt igen, aldrig.

 

 

"Talking smooth and play by rules, like a lady
Hang on loose and always stay cool, like a lady
Listen to the songs and learn to sing along, on the radio, radio
Fire in my eyes and boys on my mind, they come and go, come and go
Kiss every man while you still can, like a lady
And pull your self up and dance til´ you drop, I´m your baby, baby
Listen to the songs and learn to sing along, on the radio, radio
Fire in my eyes and boys by my side, they´re mine you know!"


Kommentarer
Postat av: Tejp

(om det inte sker mellan Sverige och Danmark i ett Europeiskt mästerskap i fotboll)

Chi non salta è un dopato eh, eh

2005-08-07 @ 04:16:18
URL: http://www.soderbergbrothers.se/forum/
Postat av: Jonpa

Björn Rosenström var överraskande bra faktiskt. Förmodligen har du rätt i att dom räddade ludvikafesten, som för övrigt var den sämsta hittills. Din bittra humor är rolig, bara så att du vet.

2005-08-07 @ 22:26:39
URL: http://masens.blogg.se
Postat av: Victor

Spännande skilldring av fotbollen. En riktig nagelbitare. Einer richtigen Nagelbitzer. (Obs! Ackusativ)

2005-08-08 @ 02:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0