Första avgörandet avklarat

Måste ändå säga att jag hellre sett Tjeckien i en kvartsfinal än Turkiet.
Med risk för bombning av mitt hem, men jag tycker de är ett bätte lag. Ett intressantare lag och sist men inte minst, ett lag som hade gått längre. Turkiet åker garanterat ut i kvarten. Hade vart roligare med ett lag som kunde tagit sig längre.
Men så är det.

Imorgon får vi se om storfavoriterna Tyskland (ja, de är alltid favoriter) tar sig vidare. Kroatien är kul. De kommer slå ut Turkiet utan att ens anstränga sig. I övermorgon börjar spänningen, hag håller tummarna för att Rumänien slår ett oengagerat Holland och tar sig vidare. Mest för att jag gillar underdogs, och vad kan man annars kalla Rumänien i GruppC? Några bra dagar väntar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0